juni 2017

Det er da bare kos....

I dag våknet jeg opp til enda en nydelig dag..faktisk den andre på rad. Regn og vind er glemt og vi trøndere kryr ut i varmen. I går ble det både sykkeltur, hvitvin med Anne på terrassen og rødvin ...

Ut på sykkeltur....

Gubben har kommet hjem etter en tur på hytta. Under de dagene han var der har han og min svoger revet den store peisen i stua, satt line og laget masse fiskemat. Selv har jeg koset meg hjemme, men ...

Har vi rettssikkerhet......

En sak jeg brenner mye for er at vi skal ha et rettssystem som ivaretar alle like bra. Men advokatutgifter på flere hundrede tusen er ikke i den gaten. Havner man i retten kan man risikere å betale...

Mugrug.

Denne skal det bli koselig å ha kaffekruset på.

Knytter teppe.

Anne lærer meg å lage dusketeppe.

En ny dag....

Jeg fikk en liten bok om spiselige vekster i naturen fra Linda da hun kom hjem fra ferie. Boka ga mersmak og nå har jeg lyst på en med oppskrifter også. Blir nok en bytur en av de nærmeste dagene f...

Mandag igjen...

Jeg er ikke særlig glad for å melde at det regner....igjen. Denne våren og starten på sommeren bør helst parkeres i minnet om tidenes verste og så krysse fingrene for at resten blir bedre.  I...

Ved Nidarosdomen.

Ut på tur.....

Min søster har kommet på besøk og har vært her i natt. Vi har planlagt en tur til Steinkjer som per i dag er i nabofylket, men som snart ligger i vårt eget. Søstre trenger tid sammen og den tiden e...

Å slik går nå dagan......

En strøm av arbeidsfolk går forbi utenfor her. Slik har det vært et halvt år enda og det blir nok slik en god stund fremover. Klokka har passert syv og da er vi i gang. Nå ser det ikke særlig trave...

Jeg er en kløne....

I skrivende stund har denne kroppen tre store blåmerker. En under armen (hvordan kan det gå an) og to på bena. Jeg er av dem som burde ha hjelm og knebeskyttere på bare for å gå ned en trapp. I år ...

Det regner faktisk....

I dag da jeg våknet opp til nok en dag med styrtregn kom jeg på en regle fra gammelt av. Den går slik «værre enn været kan verra i Verran kan det it  værra» og så videre. Nå har jeg stor ...

Ikke sant......

Sjøvett.

Vi prøvde oss på en liten fisketur i går også, men vinden blåste oss hjem igjen. For noen år siden druknet det en mann rett utenfor på bukta her.  Minnene om det sitter nok litt fremme i panne...

Storfiskeren.

Hallo....

Nå er vi syv mann her ute i hytta på trøndelagskysten. Været skal jeg ikke skryte av, men vi koser oss likevel. I går var pensjonisten, Hege og jeg ute på dorging og fikk to laks og tre makrell. &n...

Vel hjemme!

Det aller beste med å reise bort...det er å komme hjem. Men når det er sagt vi har hatt en fantastisk tur. Litt for mye buss, men likevel. Vi har hatt en årlig tur med den gjengen der i mange år. N...

Tilbake på fastlandet.

Tidtrøyte på bussen....

Bare kos.

I dag starter vi opp allerede klokka midt på natta eller om man bruker klokketerm fem. Vi skal med ferjen fra Gotland og dermed har vi begynt på hjemveien. Jeg kunne nok ha tålt en dag eller to til...

Fine dager.

Vi har enda en dag på Gotland før. Vi snur nesa hjemover i morgen. Ferja går seks i morgen tidlig så da blir natta veldig kort. Min mormor sa alltid at man kan sive når man er død så kanskje det er...

På Gotland.

Endelig etter to dager i bussen kom vi frem til Gotland klokka halv tolv i går kveld. I dag skal vi på tur på nordsiden av lys og blant annet besøke en grotte. Utenfor hotellet er det store fine tr...

Snille søstera mi.

Jeg har ikke fødselsdag. Jeg er ikke syk. Jeg har ikke vært spesiell snill, men jeg fikk likevel denne flotte gaven av min snille søster. Den heter te-dame og jeg har siklet etter den i mange år.

På tur til Gotland.

Nå drar vi.....

Jeg har nok litt reisefeber og våknet halv fem i morges. Men det er vel egentlig en bra ting det at det kan krible i kroppen av forventning. Det er egentlig en veldig høy kosfaktor nå om dagen. Syd...

Kompiser vi da....

Nå er snart denne trønderkjærringa klar for en ukes tur til Gotland. Tærne har fått sommerstæsj og nå får det værsågod å bli finvær. Livet her er ikke så aller verst om dagen. Solen skinner og om m...

Tånegler og pavevalg.....

To dager på rad med finvær må sies å være årets rekord. Men det blåser da såpass at man uroer seg litt for de som henger på veggen eller jobber på taket på blokka rett over oss. Vinden tar godt tak...

Venner er godt å ha.

Denne dagen.

I dag skal Terese Johaug til pers i retten og jeg håper det går godt for henne. Jeg er som alle andre opptatt av å ta de som jukser med dop, men er nok overbevist om at hun ikke med den salven har ...

På Vågfjellet.

Fine dager....

Etter en ukes kuring og mye vekttap er Åsta sitt normale masete seg. Hun har mye å passe på på hytta. Det er mange uvante lyder og hun holder seg ved matmors trygge nærhet. Der jeg går der går hun....

Liljekonvall er min favoritt.

Det ble da en dag med sol før regnet kom tilbake igjen tidlig  i morges. Men nå er vi her på hytta og da får vi bare være glad uansett. Nå kan jo mye forandre seg, men enn så lenge sitter vi i...

Tenk det......

Tror nesten ikke det er sant, men solen skinner. Det betyr hyttetur i helgen. Gleder meg til å se om noen av plantene der har trosset regn og kulde og vokst litt. Man blir glad av solen, kjenner at...

Vi trenger litt kos.....

Åsta er fremdeles litt stakkarslig, men snakket med oppdretter Vibeke og hun beroliget meg så nå ser vi det litt an. Her striregner i dag (igjen) Kunne nok tenkt meg litt oppholdsvær nå selv om vi ...