juli 2009

Silkyen min...

En uke går veldig fort når man har det hyggelig. Nå er jeg hjemme igjen og kan sitte i fred og ro med pcèn og ikke slik det har vært den siste uken.....hompene i bilsetet under fart. Kjenner meg ne...

Siste strekket.

Så er vi på vei mot Østersund og Norge. Regner med å være hjemme sent i kveld. Det regner i dag, men i går var det bra vær. Den ene senga, som nå er omdøpt til Sudokien, var ikke bedre å ligge på i...

Skog og skog...

Vi kjører mil etter mil på rette veier med skog på begge sider . Trær på høyre side og trær på venstre side. En nissegenser er snart ferdig ....ikke mye å se her. I løpet av kvelden vil vi nærme os...

Fortsatt på tur..aldri sur...

Vi ble ikke slik vi hadde planlagt natten over i Kiruna, men havnet i Gællivare. Her traff vi finværet og blir til i morgen. Nå har vi gått oss tur, spist godt og er klare for sengen. Så ble det no...

Noen ganger er det ol right..

På farten igen..

Så er vi tilbake i bobilen igjen. Vi kjørte langt i går og endte opp midt oppe på Bjkørnfjell som ligger mot grensa til Sverge. Det regnet og myggen var stor som små fugler, men litt Mattis og en l...

Så fint.....

På vei til Harstad!

Etter en fin kveld, en god natts søvn og en helig frokost er vi nå på vei til Harstad, været er fortsatt bra, Thon var en god vert i natt og vi trives godt med våre medreisende. Nå har vi akkurat s...

Thon`s gjesterom i natt...

Livet i en bobil kan bli noe trangt når man er fire stykker. For å få en god natt søvn har vi tatt inn på et av Thons gjesterom i Svolvær. Her er det god plass i dusjen, stor seng, tørre håndduker ...

Å i Lofoten.

Vakre Lofoten...

Det er utrolig vakkert i Lofoten. Vi hadde en kjempedag i går. Kjørte fra Mo i Rana til Bodø og rett om bord i ferja til Lofoten.10minutter etter la ferja fra kai på vei mot Moskesnes, snakk om fla...

Lofoten...

Det kalles ferie...

Det kalles ferie, selv om det pøser ned, vi kjører, vindusviskerne går non stopp og så vdere. Men i går var det en transportetappe og da så. Natten i en såkalt dobbelseng, besående av 15 deler gled...

Ut på tur,,,

Mo i Rana...

Med bobil...

Så er det endelig ferie. Vårt hjem i den neste uka står parkert i all sin prakt utenfor og vi er pakket og ferdig til å dra. Vi tar det første strekket mot Lofoten i dag og regner med å ende opp en...

Stakkar Hagen.

Så opplever vi i går i beste sendetid å se milliadæren Hagen fortelle oss at han skal flagge ut.. Det nytter jo ikke å leve med skattetrykket i Norge. Dessuten er han forfulgt av norske myndigheter...

Veldig farlig....

I går var jeg barnevakt for mitt barnebarn Andreas. Ikke noe problem å legge han, men etter en stund våknet han og ville opp, det var noe som var veldig farlig. Så satt vider, han på mormors fang,t...

Stille fin morgen...

I dag dro jeg tidlig til byen, syklet rundt og fotograferte, nå sitter jeg med over 60 bilder som skal redigeres. Men for en luksus, god tid til jeg må på jobben, tidlig sommermorgen, fint lys, mas...

Favorittbutikken....

På kjøretøyet skal storfolk kjennes....

Jarles nye arbeidsredskap,

Terje og Erling....

To gode arbeidskamerater i Bakke Gård. Terje som arbeider sammen med meg i transport og Erling som jobber rett over gangen for grafisk.

Årets sortement...

Da er jeg i full gang med årets produksjon av nisser. Har ambisjoner om å få ferdig i hvert fall tre stykker.

Mormor og Andreas på shopping.

En fin alle.

Jeg liker alleer. Jeg liker tanken på at den er grodd frem av små trær. Jeg liker tanken påat de som plantet dem visteat det vil ta mange, mange år før de har vokst til en alle, men at de likevel g...

Jeg kunne ville....

Jeg kunne tenke meg å endre mange ting i samfunnet, dersomjeg kunne få politisk beslutningsmandat i en uke eller to. Kunne ta de tingene jeg helst villeforandre å gjøre det fort og farlig. Jeg vill...

Livet ved sjøen...

Planer...

Det pøsregner i dag, sykkelen ble satt igjen hjemme til fordel for bilen som er god og tørr. Kan ikke nektes for at det er et sterkt fokus på ferie for tiden. Jeg har svært mange planer for ferieuk...

Ved sjøen...

Terry og meg på hytta.

Aldri mere skrekkbøker )-;

Jeg er i feriemdus, jeg kjener jeg trenger å manne meg opp til å dra hjem i dag å starte opp den siste arbeidsuka før ferien, jeg kjenner jeg er litt sliten, jeg kjenner at jeg trenger ferie nå. I ...

Lista...

Jeg elsker lørdag morgen- og formiddager på hytta. Kaffe på senga, åpent vindu, høre sjøen, spise frokost ute, høre på radioen, jeg elsker lødagene på hytta. Nå skal vi straks en tur på øra og møte...

Svineinfluensa...æsj...

Svineinfluense, bare ordet skaper illusjoner om død og fordervelse. Nå forstår vi etter hvert at det ikke er så farlig som vi har kunnet fått inntrykk av i starten, men.... svineinfluensa..... hjel...

Drømmelandet....

I går var jeg i quiltehimmelen. Helt tilfeldig oppdaget jeg butikken,og gikk inn.Drømmeland, stoff på stoff. ideer, eksempler you name it, they got it. I tillegg en veldig hyggelig dame som hadde s...

Herlig.....

Nok en nydelig dag, solen skinner, temperaturen nå på morgenen er perfekt, man kan gå ut kun i t-skjorte og kort bukse, elva var skinnende blank og blå da jeg syklet forbi, turistene var allerede p...

Får jeg det til?

I dag må jeg få pakket og sendt en liten oppmerksomhettil min venninde Grete. Hun har fødselsdag den 16. juli og jeg har tenktå overraske henne. Min svigerinne Bjørg lager fine gratulasjonskort, tr...

Tenn et lys...

Jeg liker å lese kinesiske visdomsord, mange av dem er skikkelig gode. For eksempel dette: "Heller tenne et lys enn å klage over mørket". Er det ikke slik at vi kan ta mye lærdom av dette...

Miiista ned.....

Andreas får hjelp av morfar og pappa...

Estens første laks....

Søstrene Bones.

Hmmmmm...

Det ble en hektisk, men koselig dag i går,martna, masse kjentfolk, et glass hvtvin, hjem for å lage middag til 13gester, såkaffe skjokoladekake med mee. På kvelden ble det dartstunering med premier...

Martna.

Det har regnet litt idag, men det gjør ingenting, det er martna, skjokoladekaken står ferdig stekt på benken, vi venter begge mine to søstremed familier, samt Hege og Bjørnar utover, så nå blir det...

Tvi, tvi Regine....

Så får bøndene endelig en god dag. Det er aldri så galt at det ikke er godt for noen heter det og med regnet i dag er det godt for bøndene. De har hatt noen bekymringsfulle dager hvor de har håpet ...

Jeg liker.....

Jeg skulle gjerne ha hatt ferie nå, jeg liker best å feriere på slutten av juni og utover juli når det er lyse fine kvelder og netter. Jeg liker å dra ut i båten på sommerkvelden og jeg liker å vit...

Mickael Jackson....

Jeg satt pal og så på den store minnemarkeringen for Michael Jackson i går kveld. Har egentlig aldri vært så inn i hans musikk, men selve markeringen var en stor mann verdig. Samtidig tenkte jeg på...

Om ikke i dag....

Det ble da sol i dag også, men bare sånn akurat passe. Jeg liker det best når det ikke er alt for varmt, men likevel slik at man kan sitte ute. Nå har vi hatt besøk av Hege og Andreas som nettopp h...

Living is good....

Helt alene på jobb, helt alene i et stort gammelt spøkelseshus, med åpen dør slik at hvem som helst kan komme inn. )-: Men heldigvis er jeg ikke spesielt husredd. LIkevel litt merkelig, ettersom du...

Godjenta vår....

Bestandig koselig å være sammen med Liv Maria.

Lille søte Erik....

No regrets...

Jeg leste nylig et fint sitat i avisa, kan ikke huske hvem som skrev det, eller sitatet ordrett, men det var omtrent slik: det er to ting man ikke skal uroe seg for, dagen i går og dagen i morgen. ...

For et langt liv...

For et par dager siden leste jeg en artikel om hvor viktig det er å være tilfreds med ting i livet. Vi trøndere skal væregenerelt et tilfreds folkeslag. Det fører til at trønderehar en bra helse og...

Helg...

I dag hadde vi planer om å ta båten til Åstfjorden hvor min søster har hytte på fødselsdagsbesøk.Hun har invitert hele slekten pluss noen til på overnatting. Nå er sjøen såpass urolig at vi velger ...

Sommerkveld i lykkeland...

Det er deilig med sommer, det å kunne gå ut om morgenen uten masse klær, med bare legger, sandaler, kjenne at tærene krøller seg i velvære, sitte på verandaen med noe kaldt å drikke, se på folket s...

Snille piker!

Nå er det en stund siden jeg har lest fra boken snille piker, men er man alene i lunsjen må man finne på noe, så her kommer noen godbiter igjen.Snille piker har kontroversielle personligheter til b...

Fortsatt uten stemme....

Jeg mangler fortsatt stemme og forkjølelsen blomstrer. Men det er sommer til gangs i Trønderhovedstaden og livet ellers er rimelig bra. Søster Gerd har fødselsdag i helgen og har invitert oss på hy...

Stemmeløs...eller ikke....

I løpet av natten har jeg mistet stemmen. Lite heldig når mye av jobben består i å snakke i telefonen. LIte heldig når du er en pratmaker som skjelden klarer å holde munn. Stakkar folk som ikke har...