juli 2011

Gode minner!

Tidlig i går morgen ringte telefonen. Det var vårt snart fire år gamle barnebarn som lurte på om vi var stått opp for han ville komme på besøk. Nå var mormor oppe og mormor ville veldig gjerne ha b...

Esten!

Angry bird er tingen.

Ferie!

Jeg tenker at!

En av de som mistet livet på Utøya jobbet i det samme miljøet jeg jobbet i og jeg kjente han så vidt der. En fin ung mann som trodde på de samme verdier jeg gjør. En som var etslet til å bli en god...

Home sweet home!

Jeg er hjemme, jeg kan sove i min egen seng, stryke min egen hund, drikke min egen kaffe, lage min egen mat, jeg er hjemme. Nå kunne jeg kanskje tenkt meg å snu nesa andre veien med en gang etterso...

Borte bra.

I dag passer ordtaket om borte bra hjemme best ganske dårlig. Jeg kunne tenke meg i hvert fall et par dager til. Ikke for det jeg savner Terry. Er vant til å ha han rundt meg hele tiden. Min nevø H...

ColorLine

I dag har vi vært i Skagen og er nå kommet til Hirtshals hvor vi skal gå om ord i ferja. Været er kjempefint og alt ligger til rette for en fin tur over. Nå er vi ikke fremme i Larvik før i to tide...

Det blir vel bedre!

Solen skinner fra skyfri himmel og det er slettes ikke verst å ha ferie. I dag skal vi kjøre opp til Hirtshals og ta ferjen i kveld til Larvik. Så er den eksotiske delen av ferien over og man har j...

Solidaritet!

Fryktelig hvor fort tiden går når man har det koselig. Nå er det onsdag allerde og i morgen snur vi nesen mot Norge igjen. I dag har vi vært på en 90 minutters sightseeing med buss her i Aalborg. M...

Hva skal jeg gjøre med gubben?

Solen skinner fra skyfri himmel og jeg er straks klar for morgenrutinene. En god dusj nå når vi har kommet på hotell, så frokost som andre har laget og voila jeg er klar for en ny dag. I dag kjenne...

Aalborg!

Tenk at man kan ta en ferje fra Gøteborg til Fredrikshavn og være fremme etter to timer. Så kjøre en time til å være i Aalborg. Har man i tillegg GPS så roter man bare halvparten av det man ville g...

På vei igjen.

Frokosten er fortært, hytta er vasket, bilen er stappfull og vi er på vei mot Danmark. Jeg er fortsatt trøtt, vet ikke hva det er, men sover veldig lite og det begynner å røyne på. Nå trenger jeg e...

Siviks camping

Her kunne man ha levd....

Det regner fortsatt her i Lysekil, men bare yr og ikke verre enn at vi fint kan kose oss. I dag har vi tedd oss som turister og vært på sightseeing i byen. Egentlig fikk vi ikke mere ut av det enn ...

Men først er det frokost...

Denne natten har vært lengre enn lang, ikke alltid like godt mitt sovehjertet, men man har da kommet gjennom den og håper enste natt blir bedre. I dag har min svigerinne Signy og hennes datter Rand...

I Lysekil...

Nå er vi greit innstalert i en såkalt husvogn ved lysekil. Det har regnet hele dagen, men nå er det opphold. Vi har vært en liten runde i Lysekil, sett oss litt rundt , spist lunsj og sitter nå på ...

Så rart!

Det var så rart i går kveld. Akkurat på det lille stedet der vi var lyste solen og det var noenogtyve varme grader. Men samme hvilken retning vi så i ellers var det svart og vi kunne høre ramlet og...

Fremme i Charlottenberg!

Nå er vi fremme i Charlottenberg etter en lang tur. Her er det nydelig sommervær og noen og tyve grader nå klokka syv på kvelden. På mange måter har det vært en tøff dag. Man kan ikke klare å la væ...

En svart dag!

Minst 80 ungdommer, 7 fra Oslo, alle de familier som er rammet, for meg helt uvirkelig, ikke til å tro. Tanken på den redselen ungdommene måtte føle, de valg de tok som ga liv eller død, hvordan er...

Hva skal man tenke!

I dag skjedde det vi egentlig lenge har fryktet , men egentlig trodde aldri skulle tro kunne skje i vår lille trygge del av verden. Et terrorangrep med mange drepte og sårede. Bildene på TV er uvir...

Alle gjester gleder hjertet!

I går hørte jeg noe morsomt på radioen. Tema for programmet der var besøk i ferien. Hvordan man skulle oppføre seg som feriegjest hos familie og venner på hytta. En mann fortalte om en tekst som st...

Tur til Aure.

Denne eika var kjempestor. Ikke akkurat profesjonell modell. Tone. Årvågsfjorden...

Egen utgang!

Badenymfer...

Stokkebrygga...

Hva med kanelboller til kaffen?

I dag tidlig en torsdag morgen i regnværet er kaffen fortsatt god og såpass mange andre ting faller inn under sjangeren tilfredstillende at jeg har bestemt meg for at dagen er god. Magen har slått ...

Jeg er nummer en!

Det pøser fortsatt ned her, men vi koser oss som best vi kan under forholdene. I dag kjørte vi tur til Aure. På veien har vi en kjempefin utsikt over Årvågsfjorden i Møre. Måtte bare stoppe der i r...

Årvågsfjorden

Det regner på Lista!

Jeg er glad jeg var så glad for det finværet vi fikk i går og dagene før det. I går ettermiddag regnet det, pøset ned på en slik måte at man bare er lykkelig for at husene har tak. At dette huset h...

HUrra det er finvær...

Jeg huskert ikke helt hva jeg ga værgudene i julegave, men det må ha vær noe fint etter som de er så geie nå om dagen. Her skinner solen fin og gul fra skyfri himmel. I natt har det regnet, men hve...

Kveldstemning!

Tone og jeg!

Søstre er ikke det verste man har. For å si det slik, det er synd på alle som ikke har søstre. En søster kan man fortelle alt, det som er verdt å skryte på seg og det som er fullstendig ufordelakti...

Fremdeles på hytta!

I natt har det regnet, men nå skinner utrolig nok solen fra en nesten skyfri himmel. Jeg våknet flere ganger i natt og hørte på regnet. Ikke ville jeg ha veddet mange kroner på at været skulle bli ...

For en deilig dag!

Nå vinket jeg akkurat adjø til Jarle som skal hjem og jobbe og da er Terry og jeg alene igjen på hytta. Nå varer det ikke lenge, min søster Tone kommer i morgen og skal være noen dager. Lørdag drar...

Her gjør vi ingenting!

I dag er det veldig stille her ute på hytta. Hege, Bjørnar og de tre søte små dro i går kveld og vi savner dem allerede. Det er herlig å se glade friske barn, sitte med dem på fanget, oppdage verde...

Tidlig morgen i galehuset....

I dag startet dagen tidlig med tre unger som ville opp. VELDIG TIDLIG - ALT FOR TIDLIG. Alle tre havnet opp i sengen min og kravlet og pludret og var alldeles ikke innstilt på mere søvn. Nå har jeg...

Det er fredag og...

Jeg trenger mere garn, sjal nummer tre er snart ferdig og takk for det, hullmønster og tynt garn et evighetsarbeid på nesten en uke. Nå er jeg nok blitt litt rar for selv om jeg på slutten fant pro...

Hvorfor det?

I går kveld var vi barnepiker til de tre barnebarna som bor rett nede i veien her. Skulle tro det kunne være en liten utfordring der når tre barn under fire år skal legge seg omtrent på samme tid, ...

Presanger er tingen!

Jeg liker å få gaver, men hvem gjør ikke det. Det er som om jeg aldri har blitt helt voksen, når jeg får en innpakket herlighet kjenner jeg igjen barndomens lykkerus og forventning. Da min søster o...

Kan det være slik?

Shopping rekord!

Trøndere handler mest i landet står det å lese i Adresseavisen denne tirsdags morgen. Nå liker man jo å være best, men dette er vel antagelig ikke en rekord vi skriver om i julebrevet. Likevel må j...

Lengst inne!

Lengst inne der vår kjærlighet er ensom Uten ord og ords bedrag Lengst inne der vår svakhet føder svakhets Grenseløse styrke Er vi alltid sammen Uten krav og løfters nederlag Lengst inn...

En ny uka....

Hver mandag lurer jeg på hvor den siste uken er blitt av, tiden virker å gå veldig fort og det er som om den går litt fortere for hver uke. Den nye uken som ligger så fin og ubrukt foran meg skal f...

Skatter fra hytta.

Dette har mamma laget.  Denne har min farfar skjært ut. Gode minner etter min onkel Halvard... Dette kommer fra min fars familie.  Likedan denne. Dett...

søndag morgen!

Jeg sitter utenfor hytta i bare nattkjolen. Her er så stille, bare fuglene som synger, lydene av kaffetrakteren innenfor, en bie som buzzer i restene av Rodederonen. Snart skal jeg gå inn å stelle ...

Her henger det!

Det har regnet i natt, for å være ærlig er det litt godt å ligge i senga, god og varm og høre regnet trommer på taket. Det er noe utrolig beroligende og søvndyssende med lyden av regnet på hyttetak...

For ei natt!

Natten til i dag har ikke vært en av mine bedre, den har vært lang, skummel og svett og det er like greit at den er over. Hadde likevel kanskje trengt noen timer søvn, men det får våge seg, senga o...

Wimp

I dag har jeg lastet ned Canal digitals nye musikkprogrammet Wimp. En skattekiste med alle titler du kan finne på å ønske deg. Så har jeg spilt alle mine nye og gamle favoritter og hatt en fin dag ...

Hans Jørgen....

Dette er min gudsønn Hans - Jørgen som fylte 23 år i går. Lillebror Esten litt tankefull... Pappa og småsøtrene Caroline og Maja...

En dag på verandaen med ukeblader?

I går var vi ute å feiret min gudsønns Hans Jørgens 23 års dag. Dette har vært en tradisjon i mange år nå, en veldig koselig tradisjon. Pappaen og hans to døtre, mammaen og hennes samboer og ders s...

Sjal og atter sjal...

Jeg har fått dilla på sjal, har strikket/heklet et i rosa ,som mitt barnebarn Silje har fått, og er snart ferdig med et til, så har jeg kjøpt garn tll det tredje og kjørt ut mønster fra Garnstudio ...

Dikt....

Har skrevet av dette diktet en gang, men vet ikke hvem som har skrevet det. Det forsømteDet er ikke det du gjorde,men det du ikke fikk gjort,som ligger deg tungt på hjertet,ved kveld når sol...

Koselig med besøk.

I dag har tre av mine barnebarn vært på besøk. De to minste begynner å dra seg til og begynner å finne ut av ting på egen hånd. Her er Kristian og Silje 13 måneder gamle. Det siste bildet er av hum...

Tanker tidlig en tirsdag morgen...

En stor del av barneoppdragelsen vår går på at vi skal lære å være medmenneske. Se bare på de ti bud, som var en del av pensum i hvert fall da jeg gikk på barneskolen. Du skal ikke stjele, du skal ...

Du skal ikkje tru!

Du skal ikkje truDu skal ikkje tru det skrivneog ikkje alt som er sagt.Dåren har ofte tala,og mang ein vismann har tagt.Ingen ting skal du godtakautan rimelig grunn,for ovtrui veks å nyoav sin roth...

Gratulerer Linda!

I dag fyller min gode venninde Linda 60 år. Nå har jeg måttet nøye meg med en sms ettersom hun bortreist på ferie, men hun skal nok ikke slippe helt unna. Linda og jeg går kveldstur to ganger i uk...

Stener som ruller.

Ingen kan ta tilbakeord som ble sagt for hardt.Farlige stener som rullernedover fjell i fart. Stener som ruller, riverflenger i grus og jordSårene blør i hjerter,rammet av harde ord. Kast ikke sk...

Jeg må ha en humle.

Jeg har i to år lett etter humle til verandaen, spurt på mange gartneri, lett med lys og lykte på Plantasjen hvor det ikke er så lett å finne noen å spørre, men nei, ingen humle er å oppdrive. Så p...

Søndag på hytta!

I dag er jeg i hvilemodus, har tenkt å sose litt rundt hytten her, vaske litt, vinduene trenger sårt litt kjærlig omhu og resten av hytta hadde nok også likt en final shining. På fredag snakket jeg...

Sliten!

Det ble en heller lang og våt tur til Tingvoll i går ettermiddag/kveld. Klokka var over tolv da vi endelig kom frem til hytta. Måtte innom svoger Ole-Martin ohg hans Grete når vi først var på Tingv...

Det er en evighetsmaskin.....

Det er fredag og husvask som gjelder, en litt smårotete leilighet skal forandres til en husmorsdrøm i løpet av en time eller to. Og så er det bare å begynne å rote det til igjen. I ettermiddag skal...