august 2009

Nå er jeg glad...

I dag har jeg tatt meg selv i nakken, veldig bestemt og gitt meg selv streng beskjedom å være glad. Har føltmye frustrasjoni det siste, vil så mye, men har følt at jeg har fått lite til.Har lite en...

Dyreplageri.

Avl av pelsdyr er dyreplageri: Den påstanden må gjerne stå for min regning, men likefult..pelsdyravl er dyreplageri. Nå har debatten om denne saken igjen blusset opp igjen, etter at vi i media har ...

Dugnad...

I dag har det vært ny dugnad hos mine foreldre på Leangen. Nå er det snart ferdig lagt nytt gulv i to stuer og to vegger har fått et strøk med maling. Alt blir forandret sådet blir nok litt rart og...

Årets kull...

Disse to er nå nesten fullvoksen. Vi har fulgt disse og resten av søskenkullet i hele sommer. Det startet med 10 unger og endte opp med seks på den tidenjeg dro på ferie. HVor mange som berget vet ...

Lørdag....

Det er et drag av høst i luften i dag. Jeg har gjort unna noen av husmorpliktene og skal gå ut en tur i finværet. Trenger frisk luft nå. Når jeg kommer hjem skal jeg bake brød. Jarle hjelper mamma ...

Fra mitt hjerte....

Jeg er tilfreds når jeg går langs Nidelvenpå et teppe av gyldne høstblad en tidlig morgensanser unghundens krumspring rundt megpå vei til en jobb jeg ikke mislikerJeg er tilfreds med å gjøre min pl...

Dikt

Mens jeg gikk nedover en ensom stii sinnets skogerså jeg et løvblad ligge for mine føtterMine tanker hellet i dets retningDet syntes å symbolisere mitt livså værbitt og slittØynene mine stanset og ...

Hvem skal jeg stemme på!!!!!

Jeg fikk spørsmål i dag om jeg hadde bestemt meg for hvilket parti jeg skal stemme på den 14. september. Svaret var selfølgelig ja, dette til tross for at jeg har følgt veldig dårlig med i årets va...

Travelt...

Uken hittil har vært særdeles travel. Det har gått i ett uten noen særlig pauser imellom. I går kveld var det opplæring for medlemmer i stemmestyret. Det skal være valg den 14. september og man ska...

Dagens tema....

For tiden er det bare tre tema som dominereri media og diverse andre fora. Det er svineinfluensa, det er lommemannen, og det er valg. Alle sider ved svineinfluensaen er beskrevet i media, bedriften...

Damene på bussholdeplassen.

Det virker som det er bare damer på bussholdeplassene. Hver morgen sykler jeg forbi mange holdeplasser. Der står damene og venter på bussen, mennene derimot glimter med sitt fravær. Jeg ser på dame...

Tilbake til hverdagen...

I dag er det full kjør med jobb igjen. Bruker vanligvis en dag for å orientere seg..hva har skjeddi løpet av ferien,lese e-post..noe må man ta tak iog noe kan bare slettes, så prioritere arbeidsopp...

Siste feriedag...

I morgen er det jobb igjen etter hele fire uker sammenhengende ferie. Da skal jeg lete frem sykkelen i kjelleren, finne frem treningsklær og sykle til jobb og så er vi tilbake til normalen igen.I d...

Herlighet...

I dag har vi vært en tur til byen, synes det er trivelig med en bytur på lørdagene når vi er hjemme i helgene. Sitte på et utested og drikkeøl og/eller kaffe og se på folket. Samtidigfikk vi unna n...

Uff ja!

Uff...Jeg har ikke fått svineinfluensa, men vært på Ikea for å handle inn hyller med mere til arbeidsrommet. Likedan måtte vi ha noe å ha alle barnelekene i, slik at de ikke flyterrundt omkring i m...

Borte bra...men

Så er vi hjemme i Romolslia etter nesten fire uker borte. Selv om det er kjempegodt å være på hytta er det også godt å komme hjem. Nå gjenstår det å pakke ut, vaske opp klær, rydde og vaske skikkel...

Mattis så klart..

Vi hadde en fantastisk fin dag i går. Det var nydelig vær her i Charlottenberg. Det ble shopping og avslapping om hverandre. I dag kjører vi hjem, men har tenkt å ta noen stopp på veien.I kveldelle...

Charlottenberg...

Så er vi vel fremme i Charottenberg og instalert i et motellrom. Været er bra her nå, men var forskjellig på turen nedover. Nå skal jeg snart spise frokost, Jarle er allerde gått på tur og jeg skal...

Stille i heimen....

I går dro Andreas hjem: Det ble merkelig stille,jeg hadde iløpet av de fire dagene han var her vært her ventmegtil enjevn flyt av prat. Munnen har ikke stått på han, Andreas har så mye å fortelle. ...

Gode venner???

Nok en dag er passert på Helandsjøen. Denne dagen helt uten regn, noe som passet bra etter fire dager mere eller mindre innestengt i en liten hytte. Vi krøy ut, vendte ansiktet mot solen og nøt. Te...

Noe rart...

Hurra..det regner ikke. Det glimter av noe på himmelen som ligner på solen. Etter fire dager med pøsregn er det endelig et øyeblikk med opphold. Begynte å lure litt på om det aldri ville ta slutt. ...

Jeg tror på sommeren..

Det er fjerde dagen med regn eller rettere sagt fjerde dagen med pøsregn. Det er som de sier her ute ikke "utværan". Etter å ha sittet inne hele dagen i går bestemte vi oss for å spise mi...

Arbeidskar.....

Det regner igjen, alt ute er vått, men Andreas elsker å være ute og for han spiller det ingen rolle. Skinnet er vanntett. Nå har vi gått tur med trillebåren for å kaste rask, vi har plukket blåbær ...

På tur...

Mot Orvågsfjorden.

I dag kommer Ingrid og Andreas....

I dag kommer Ingrid på middag og jeg skal lage biffgryte. Må nok en tur til Kyrksæterøra for å kjøpe indigrenser selv om det er en lien butikk i nærheten. Desverre er utvalget der så lite at du ska...

Det pøser ned....

Det pøser ned i dag og ferieparadiset har fått noen riper i lakken. Tåken ligger tungt ned i dalsidene og alt er bare grått og trist. Vi har planer om en tur til Aure, men vet ikke helt om vivil gå...

Bare kos.....

Da er vi inne i uke tre av de fire dyrebare ukene man har ferie. Hytta er tingen for tiden, dagene bare flyter stille forbi, kosefaktoren er høy og vi lever livet etter innfallsmetoden. Glemte klok...

Andreas på 2-årsdagen...

Selv om det er søndag..

Selv om det er søndag har jeg vasket hele formiddagen i dag. Nå er hytta ren, det lukter såpe, rundstykkedeigen står til heving, det skal snartbli nystekte rundstykker.Vi er invitert bort på middag...

For en båttur.

I går kveld dro vi med båten for å besøke Per og Gulbjørg. Det var et nydelig sommervær og vi kledde os deretter. Turen mellom hyttene tar ca. 15 minutter, på den tiden blåste det opp, det lynte og...

Skipshund og mammas skatt..

Selv om det ikke ser slik ut her, liker Terry godt å være med på sjøen. Iført redningsvest og skikkelig sjøvant følger han nøye med og vurderer alt som kommer over rekka. Når måkene følger etter fo...

Nok en dag....

Det ble nok en fin feriedag i går. Dro ut med båten for å prøve fikselykken men uten å ha noe særlig resultat å vise for det. Da vi var tilstrekkelig lei bestemte vi oss da for å dra til Magerøya h...

Yndlingstien....

Tre nissejenter....

Jeg nyter fortsatt ferielivet på Hellandsjøen. Det er overskyet i dag, men vi har tenkt oss en tur på sjøen etterpå,Må på Øra for å handle litt mat først, men prøver å ikke stresse nå når jeg har f...

Jarle og Kalle

Disse to har delt mange grillmåltider. God mat og en god latter hvem trenger mere.

På Magerøya.

Kanskje ikke...

Jeg nyter feriedagene på Helandsjøen fullt ut. Lange late dager hvor man ikke trenger å se på klokka. Jeg spiser når jeg er sulten, legger meg når jeg er trøtt og står opp alt for tidlig, vil ikke ...

På båttur...

Nummer en....

Det er deilig å være på hytta nå. I går var det såpass vær at vi var ute hele dagen. Botsett fra en rask handletur, litt rydding, vindusvask og matlaging satt jeg i fred og ro med håndarbeidet hele...

Fremme på hytta.

Skuldrene er senket ....jeg er på hytta....det regner.... men likevel....nå vil jeg være her,.... roe ned..... lese ferdig boka mi..... fågjort litt håndarbeide...... spise god mat.......ellers spi...

Stakkars mamma...

Nå skal vi bare pakke sammen og så dra til hytta. Bobilen er vasket etter alle kunstens regler, klær er vasket opp og bagen pakket på nytt. Møtte mamma og pappa på KBS i går. Mamma er ikke bra, så ...

Go pia.....

Terry og meg på tur....

Ute med morfar....

Noen ganger er det godt å få hvile seg litt...

Den skal tidlig krøkes...

Hege og Andreas....

Hege!

Min datter Hege.

Ikke sant?

På vei hjem i går var vi innom min bror Dag, hans kone Wenche og datter Helle. Under besøket tenkte jeg på hvor lik min bror og jeg er ikke av utseende, men av sinn. Jeg kjenner igjen mye av sårbar...