august 2013

Au da!

Dagen i dag vil vel antagelig bli litt spesiell ettersom vi skal feire 60-årsdagen min med slekt og venner i et selskapslokale rett her oppe. Vi var der i går kveld og dekket opp med god hjelp av H...

Snart høst!

I dag tidlig fikk vi den første smak av høst, det har vært kaldt i natt, men nå er solen kommet frem og lover en ny fin dag. Litt senere skal Anne og jeg på sykkeltur, men da har vel temperaturen s...

Dager som kommer...dager som går.....

Jeg har sovet dårlig i natt, men slik er det bare noen ganger. Hodet finner ingen ro, tankene svever rundt og tar for seg mange forskjellige tema som blir med inn i søvnen og gjør hvilen vanskelig ...

En ny dag.........

I dag skal jeg til legekontroll igjen. Det betyr at tre måneder er passert ettersom denne kontrollen skjer hver tredje måned. Hver gang tenker jeg at det kan da umulig være gått tre måneder allered...

Tralalalalalalalalal!

Det er fint med helg, men hverdagene er heller ikke å forakte. Uansett gjelder det å kunne anerkjenne de gode tingene i livet og ikke la de passere upåaktet. Dagene byr på opplevelser og sanseinntr...

Hurra det er hverdag!

Så er vi tilbake til hverdagen igjen etter ferien. Det kan virke litt rart å si det slik ettersom jeg har vært uføretrygdet i over et år nå, men likevel....det er forskjell på økt og helg. Det er i...

Biledlister kan brukes til så mangt.

Og så er krumkakene klare.

Du må ikke sove!

Noen dager tenker jeg store rare tanker. Denne gangen var det vel Bibi og hennes korstog mot overgrep i den katolske kirke som utløste det. .... Det handler om at det å endre systemet blir noe så s...

På boklansering.

Hjelp det er en lyd!

Så er ferien over for denne gang, men det har vært noen fine uker ute på trøndelagskysten. Til og med været har vært optimalt så da blir kosfaktoren rimelig høy. Vi hadde bestemt oss på forhånd om ...

Bortskjemt ja....

Nå har vi spist borte to dager på rad. I går spiste vi middag hos Anne-Lise og Kalle som også hadde besøk av datteren Tove og barnebarnet Tobias. Blidere baby enn lille Tobias skal du lete lenge et...

Myrsnipa!

I dag drar vi ut på hytta igjen for å tilbringe de to siste feriedagene der. I ettermiddag er vi bedt bort på middag. Ikke det verste jeg vet det, er ikke alt for glad i å lage mat så det å bli bed...

Kjæledyr i ordets rette forstand!

Jeg liker å gå tur. Om det regner litt har egentlig ikke noe å si, jeg bare må ut å få min dose med rolig mosjon hver eneste dag. Nå er min firbente følgesvenn litt mere kjælen og vil ikke gå ut nå...

Nytt bad.

Mens vi har bodd på hytta nå i over fire uker har håndtverkere renovert badet vårt. Nå er det nesten ferdig, det mangler å montere skap og håndkletørker, men det er i alle fall såpass at vi kan vær...

På tur hjem!

I dag vender vi nesen mot Trondheim og Romolslia. Skal bli godt å være noen dager hjemme nå. Nå har vi hatt en skikkelig fin ferie...rolige fine dager i ro på plattingen...utsikten ov er sjøen, blo...

Litt håndarbeide i ferien!

Så er det snart over!

Nå har vi vært fire uker non stop på hytta, men det kjennes ikke slik. Dagene bare renner ut som sand i et timeglass. I morgen reiser vi hjem igjen og nå gleder jeg meg litt også til å komme hjem t...

Når gjesten må lage sin egen middag!

I går kom Anne-Lise og laget middag til oss. Gutta dro på sjøen og vi koste oss på plattingen her. Til middag ble det pannekaker og masse flesk som gjesten fikset mens vertinnen satt og strikket.Nå...

Fair trade!

I går var vi på tur igjen og havnet i Kristiansund. for andre gang denne sommeren, men denne gangen var Anne-Lise og Kalle med oss. . Med oss hjem var en stor metallfugl som heter Mister Hugo, den ...

Bare fem minutter til.

I dag skal jeg ikke si noe om været, men om jeg skulle ha sagt noe ville det bli veldig vått. Vi har hatt mye innetid nå et par dager, men i går tok vi støvlene på og dro på biltur til Aure. I dag ...

Bomberegn!

Alt det regnet som vi slapp tidligere i ferien har lavet ned nå siste døgn. Hørte de brukte bomberegn for å beskrive været litt lengre nord og da kjente jeg meg igjen med en gang. Stien bort mot hy...

Det regner!

Regnet har øset ned i hele natt og ser ut til å fortsette videre utover dagen. Det regner så tett at vi nesten ikke ser ned til sjøen. Likevel skal vi ikke klage over ferieværet...det er ikke dagli...

Og ferien fortsetter....

Vi har hatt en rolig morgen, Andreas er hjemme igjen hos mor og far, Pontus ligger å tar seg igjen, kjerringa er nystriglet, huset nyvasket, kaillen satt i arbeid så da kan man begynne å nyte sønda...

Det er fredag.

Så er det blitt fredag igjen og nok en uke av ferien går mot sin ende, men det er enda to til før den er helt over. I dag er det overskyet og i natt har det regnet, emn det måtte vel komme en gang ...

Veidholmen.

Vi hadde en aller tides tur til Smøla og Veidholmen i går. Man blir litt andektig og begynner å tenke store tanker når man ser landet vårt slik det var i går..... i strålende solskinn, med den blå ...

Lille kjekken.

Hmmmm!

Dagen i dag har ikke riktig bestemt seg for hvordan den vil bli, Det veksler mellom sol og litt regn og så litt skyet oppholdsvær. Men nå har vi hatt så mye finvær at vi kan ikke grine over noen re...

Det blir nok en bra dag dette.......

Andreas er i den alderen da han må vite alt og prøve alt. Hvorfor er at av de mest brukte ordene...han må vite hvorfor ditt og hvorfor datt, så må han prøve og teste ut alt. Inne i mellom kommer to...

Tvi tvi bit på en fisk!

I går kom Hege og Bjørnar utover med alle tre barna. Bare to av dem ble med hjem igjen, Andreas skal være her en ukes tid. Etter som han begynner på skolen i år har han ingen barnehageplass og da p...

Spurv i stua!

I går begynte det plutselig å regne og vi rømte inn i hytta. Jeg hørte stadig noen rare lyder. Det hørtes ut som om noe raslet i løvet. Jeg hørte lyden flere ganger uten å forstå hva det var. Så pl...

Enda en dag!

Livet her på Lista går rimelig sakte...ingenting haster...det er lange late morgener, gode samtaler over frokosten...trippel Yatzy ute i solveggen...konkuranse om først til 10, og ellers slik dtets...

Er det virkelig 1. august allerede.

Det er ikke til å tro, men det er faktisk 1. august i dag. Om en måneds tid begynner løvet å få høstfarger og om et lite blunk er det vinter igjen. Det kunne nå vært sommer mye lengre for min del, ...