september 2015

Ny dag- nye muligheter.

Tannlegtimen er historie i hvert fall en måneds tid, for da skal jeg på skjekk hos spesialist. På grunn av min sykdom har jeg måttet operere bort kjerler i halsen hvorav den store ørespyttkjertelen...

Travle tider.

I dag starter dagen opp med et besøk hos tannlegen. Ikke min favorittsyssel, men etter sigende nødvendig. Vet ikkke helt hva det er hvor skrekken kommer fra, men det sitter vel igjen fra skoletannl...

Nye sokker.

Herlig garn og tynne fine sokker til vinteren.

Det er mandag morgen.

Når man rydder bort sommeren fra verandaen..da er en sommer defentivt over. Så når man stenger hytta er høsten over. Litt vemodig begge deler, men slik er det vel når man bor her hvor vinteren ofte...

En ny kosedag.....

I dag regner det igjen. Alle planer om søndagstur er satt på vent inntil været i alle fall nøyer seg med et litt mere turvennlig enn det som nå nesten bøtter ned. Man må vel bare innse at man nå ka...

Høyt henger de og sure er de.

Men vakre også.

I dag blir det ostehorn.....

Jeg har ikke helt fått med meg den siste utviklingen i Tina saken, men tenker likevel på hvor tøft det må være for hennes familie nå. Ikke bare ble deres datter myrdet, men hun ble kastet som rask ...

Trengte det nå....

Vi har hatt et noen dager med uro, men i går kom endelig beskjeden...ingen ny svulst i Tones hode. Det er som fødselsdag, julaften og noe som jeg ikke helt vet hva er på en gang. Men nå trengte hun...

Det er nok sant.

En ny dag- nye muligheter.

I dag er jeg tidlig oppe og godt i gang med dagen. For å si det slik...den vekkeklokkelyden fra mobilen...den hører jeg ikke alt for ofte nå om dagen. Jeg er alltid oppe i rett tid, har ingen tid å...

Slik er det bare....

Når jeg sitter ved morgenplassen med dagens første kaffekopp tenker jeg på alt og ingenting. Det som er bra og det som ikke er like greit. Livet er vel slik, man kan ikke ha bare oppturer og glade ...

Mollykofta.

En bra motivasjon.

I følge mitt nye aktivitetsur nådde jeg 168 % av aktivitetsmålet mitt i går. Men da to av regnværsdagene i helgen gå mellom 70-80 % så tregte jeg den nå for å ha et gjennomsnitt på 119 % de siste t...

Det er nok høst.....

Fire dager var vi på hytta. Fire dager regnet det, fore dager øste det ned, fire dager lå tåken langt nede i fjellsiden på andre siden av fjorden. Det regnet så ille at det var trasig å komme seg u...

Gjett hva jeg har gjort?

Det sies at store barn har små gleder og det kan jeg nok bekrefte. I går var vi på Kyrksæterøra sammen med Anne-Lise, Kalle, deres datter Tove og barnebarn Tobias. Det hadde seg slik at det var åpe...

Historsk vandring.

I går var vi sammen med tre av pensjonistens søsken på en historisk vandring til en ikke alt for fjern fortid. Min svigerbestemor vokste opp på en idylisk plass rett ved ved Imsterfjorden . På den ...

Kanskje det.......

Da vi var nesten fremme på hytta i går kom regnet. I dag ligger tåken langt nede i fjellsiden på andre siden av fjorden. Vi skal snart dra på tur og det hadde nok vært bedre om det ikke regnet, men...

Fint skal det være om halve ræve henger ut.

I dag pakker vi sammen sekken og kjører på hytta. Lenge siden sist jeg var der nå så jeg gleder meg. Skal bli herlig med noen rolige dager nå. Blir dte finvær kan jeg sitte ute med strikketøyet mit...

Vel overstått med ett til.

Så er man blitt ett år eldre. Men jeg får gjøre slik folk i min alder ofte gjør, tenke at alder er bare tall og innerst inne i alle årene er jeg fremdeles ung og sprek. Nå kan jeg si med handa på h...

Et godt valg.....

Spenningen er utløst, mestepartene av stemmene er telt opp og nå får vi se etter hvert hvordan kommune og fylkestingene ser ut etter hvert. Politikk er spennende og når valget blir såpass bra i for...

Jeg liker mandager.

Av en eller annen grunn så liker jeg mandager. Jeg liker å begynne, men er ikke like flink til å avslutte. Mandager står uken der ubrukt med mulighet til å fylle uken opp med hyggelige aktiviteter ...

Søstre....

♥♥♥

Nå ja....ikke helt alene likevel....

Det er søndag morgen og den tiden da du noen ganger har en slik "alene i verden» følelse. Når man bor slik som meg er det nesten alltid andre mennesker rundt deg. Du hører dem går i trappen, går fo...

Ganske bra faktisk.

Det herlige været om dagen gir meg en nesten religiøs følelse, jeg kjenner meg oppløftet og klar for det meste. Nå har jeg litt annet å tenke på, men noe er i ferd med å bli bedre og resten får man...

Noe er da bra!

Nå begynner jeg snart å tro at jeg må ha gjort noe bra, eller i alle fall noen annen her i nærheten. Om det regnet som vi hadde lange perioder av sommeren var en straff så må det været vi har nå væ...

Nå ja....

Det ble ingen hyttetur på meg i går. Har hatt et utbrudd av sykdom og trodde egentlig jeg kunne ignorere det, gjøre litt som strutsen og putte hodet i sanden og dermed så eksisterte det ikke. Men s...

Litt sunn fornuft.

I dag skinner solen fra en skyfri høsthimmel. Luften er klar og fin og man kjenner at ut det må man en gang i løpet av dagen. Anne og jeg skal på dametreff i byen så da er det noe å se frem til i d...

Det er jo litt rart da.

Her i trønderhovedstaden er høsten kommet med regn og vind, men inne i mellom har vi noen fine dager også. Det er noe med den kjølige gode luften på høsten, man kan dra den langt ned i lungene og k...

Ladestien......

Stien går langs fjorden. Her ser vi Fosen på andre siden. Man trenger ikke gå seg vill. Av en eller nnen grunn må jeg fortografere disse hver gang. Fin opparbeidet sti. Fine små bukte...

I dag tenkte vi å trosse de mørke skyene vi ser på himmelen og ta en tur langs Ladestien. Stien går fra Staoilbygget på Leangen langs Trondheimsfjorden og til Lade og er en populær tur blandt Trond...

Søte Silje......

Mitt barnebarn Silje liker og bake. I går bakte vi muffins til en fotballturnering hennes brors klubb arrangerer. Silje fikk små søte hjerteformer og lagde sine egne. Hun pyntet dem med skjokoladek...

Retrojakke.

Grattis Hege.

I dag har min datter fødselsdag, Gratulerer med dagen aller beste Hege. Håper du får en fin dag.

Ni års jubeleum.

I går hadde jeg ni-års jubileum som blogger. Den 3. september 2006 postet jeg mitt første innlegg. Det handlet om et nytt garderobeskap. Det garderobeskapet er da 9 år gammelt ,selv om vi nettopp h...

Nå ja....

Jeg har strikket for livet for å få Retrojakka som Hege skal få i fødselsdagsgave ferdig slik omtrent i tide. I går kom jeg frem til der den verste jobben venter nemlig sying og oppklipp. Jeg liker...

Aktivitetsuret.....

Jeg elsker aktivitetsuret mitt. Jeg kan følge med i løpet av dagen på hvordan jeg ligger an og jeg vil jo veldig gjerne oppnå minst 100 % av målet. Så på morgenen kobler jeg det til computeren og f...

Tøffe tøff....

I går tok vi turen til sykehjemmet på Støre for å besøke min søster. Da vi var nesten fremme fikk vi se min nevø på vei med sin mor i rullestolen ned til Kroen for å drikke kaffe. Hun har et fint r...